ŁÓDZKI BUDŻET OBYWATELSKI 2023/2024
KARTA ANALIZY MERYTORYCZNEJ P157ZL
Numer identyfikacyjny projektu tzw. ID (wypełnia Biuro Aktywności Miejskiej Urzędu Miasta Łodzi) |
DSR-BAM-VI.3027.19.862.2023 |
Nazwa komórki merytorycznej |
Wydział Gospodarki Komunalnej |
PROJEKT: Piłka dla Starego Złotna
RODZAJ ZADANIA: OSIEDLOWE - Polesie - Złotno ( 539 000 zł )
ANALIZA MERYTORYCZNA
ZAKRES:
Kryteria
|
Ocena
|
Złożony projekt należy do zakresu zadań własnych gminy albo powiatu
|
TAK |
Złożony projekt jest zgodny z planami, strategiami, politykami i programami przyjętymi przez miasto Łódź oraz zgodny z prawem, w tym lokalnym, a w szczególności z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego (jeśli mają odniesienie do lokalizacji złożonego projektu, zgodnie z §2 ust. 2 pkt 5 załącznika do uchwały Nr LXXIII/2173/23 RADY MIEJSKIEJ W ŁODZI z dnia 15 marca 2023 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać projekt Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z dnia 5 kwietnia 2023 r. poz. 2848) |
TAK |
Projekt złożony w ŁBO 2023/2024 jest zgodny z zapisami uchwały Rady Miejskiej w Łodzi §2 ust. 2 pkt 1-7, 9-11, 13-14 załącznika do uchwały Nr LXXIII/2173/23 RADY MIEJSKIEJ W ŁODZI z dnia 15 marca 2023 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać projekt Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z dnia 5 kwietnia 2023 r. poz. 2848) Jeżeli nie, proszę wskazać zapisy, których projekt nie spełnia. |
TAK |
Koszty utrzymania Czy wykonany projekt będzie generował w ciągu dwóch lat od ewentualnej realizacji (np. utrzymanie, bieżące naprawy, itp.) koszty wyższe niż 30% wartości projektu? Jeśli tak, proszę wpisać wysokość przewidywanych kosztów eksploatacji (zgodnie z §2 ust. 2 pkt 14 załącznika do uchwały Nr LXXIII/2173/23 RADY MIEJSKIEJ W ŁODZI z dnia 15 marca 2023 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać projekt Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego (Dz. Urz. Woj.Łódzkiego z dnia 5 kwietnia 2023 r. poz. 2848)) |
NIE |
Kryterium ogólnodostępności Czy wykonany projekt spełnia kryterium ogólnodostępności (zgodnie z §2 ust. 2 pkt 2 załącznika do uchwały Nr LXXIII/2173/23 RADY MIEJSKIEJ W ŁODZI z dnia 15 marca 2023 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać projekt Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z dnia 5 kwietnia 2023 r. poz. 2848)) |
TAK |
Uwagi: |
|
Projekt możliwy do realizacji w trakcie jednego roku budżetowego §2 ust. 2 pkt 9 załącznika do uchwały Nr LXXIII/2173/23 RADY MIEJSKIEJ W ŁODZI z dnia 15 marca 2023 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać projekt Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z dnia 5 kwietnia 2023 r. poz. 2848) |
TAK |
OBOWIĄZKOWA WERYFIKACJA DZIAŁEK : nr ewid. 117 obręb P-3
OPINIE I UZGODNIENIA
Opinie i uzgodnienia z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Łodzi/miejskimi jednostkami organizacyjnymi np. z : Biurem Inżyniera Miasta, Biurem Strategii Miasta, Biurem Architekta Miasta, Biurem ds. Rewitalizacji, Miejską Pracownią Urbanistyczną, Wydziałem Zbywania i Nabywania Nieruchomości, Wydziałem Dysponowania Mieniem lub innymi instytucjami (np. z Policją) dotyczące możliwości realizowania projektu, dotyczy sytuacji, w których realizacja projektu może kolidować z innymi zadaniami lub inwestycjami miejskimi dotyczącymi tego terenu lub budynku` |
Opinie i uzgodnienia
Opinie komórek organizacyjnych oraz jednostek miejskich:
1. Biuro Architekta Miasta
dot. wniosku nr P157ZL - w ocenie Biura Architekta Miasta przedmiotowa działka powinna być przeznaczona do zbycia.
2. Biuro Strategii
Miasta Co do zasady projekt jest zbieżny ze Strategią Rozwoju Miasta Łodzi 2030+, jednak ze względu na bliskość domów oraz hałas jaki będą generować działania na boisku, należałoby rozszerzyć kosztorys o koszt zamontowania ekranów dźwiękochłonnych. Zakończono udzielanie odpowiedzi
3. Miejska Pracownia Urbanistyczna
W odpowiedzi na wniosek nr P157ZL obejmujący projekt pod nazwą „Piłka dla Starego Złotna" na terenie działki nr : 117 w obrębie P-3 Miejska Pracownia Urbanistyczna informuje, że teren wskazany w złożonym wniosku nie jest objęty ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i nie została objęta uchwałą Rady Miejskiej w sprawie przystąpienia do sporządzenia takiego planu. W obowiązującym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Łodzi powyższe działki wskazane są na terenach oznaczonych symbolem „M4”. Symbol „M4” oznacza tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej na dużych działkach. Jako dopuszczalne zagospodarowanie Studium ustala:
tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, usługowej. Biorąc pod uwagę zapis Studium Łodzi należy uznać, że projektowane zagospodarowanie stanowić będzie teren rekreacyjny towarzyszący istniejącej zabudowie mieszkaniowej. Określone powyżej przedsięwzięcie wpisuje się w przestrzeń publiczną osiedla mieszkaniowego, którego funkcja jest zgodna z ustaleniami Studium Łodzi. Jednocześnie zwracamy uwagę, iż Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości w dniu 19.10.2022 r. wystąpił do MPU o wydanie opinii o możliwości sprzedaży powyższej działki (sygnatura pisma: DM-ZNN-VI.6840.153.2022.DK).
Sugerujemy zatem uzyskanie opinii WZiNN w aspekcie ewentualnego procedowania zbycia omawianej nieruchomości. Sprawę prowadzi: Julia Rol-Reszka – Zespół Wspomagania Projektowania, tel, 42 628 75 15, e-mail:
4. Wydział Dysponowania Mieniem
Działka nr 117 w obrębie P-3 stanowi własność Gminy Miasta Łodzi, władającym jest Wydział Gospodarki Komunalnej, dla ww. działki prowadzona jest księga wieczysta nr LD1M/00023221/6. Oddział ds. Użyczeń i Targowisk nie posiada umów obejmujących wskazaną we wniosku działkę. brak zawartych umów dzierżawy oraz wystawianych bezumownych obciążeń za korzystanie z przedmiotowej działki W odniesieniu do nieruchomości położonej w Łodzi, oznaczonej jako działka nr 117, w obrębie P-3 (ul. Stare Złotno, róg z ul. Jagodnica), w Oddziale ds. Ochrony Praw Własności do Nieruchomości nie toczą się postępowania o charakterze restytucyjnym. W Oddziale Inwentaryzacji brak jest informacji o prowadzonych postępowaniach mogących skutkować utratą przez Gminę lub Skarb Państwa tytułu własności do nieruchomości dz. 117 obręb P-3 Brak postępowań w zakresie służebności, trwałego zarządu i użytkowania. W stosunku do działki nr 117 P-3 w Oddziale Wywłaszczeń i Zwrotów Nieruchomości nie są prowadzone postępowania wywłaszczeniowe i zwrotowe.
5. Wydział Prawny
uprzejmie informuję, że w repertorium spraw sądowych Wydziału Prawnego, nie ma zarejestrowanych, będących w toku, postępowań sądowych cywilnych,
prowadzonych przed sądami powszechnymi wobec nieruchomości położonych w Łodzi oznaczonych jako dz. nr 117 obr. ( P-3, ul. Stare Złotno bnr );
6. Wydział Urbanistyki i Architektury
Na przedmiotowym terenie nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie z art. 29 ust. 1 pkt. 20 ustawy Prawo budowlane, budowa boiska wymaga zgłoszenia organowi administracji architektoniczno – budowlanej.
Zgodnie z przepisami §40 ust. 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1679), odległość placów zabaw dla dzieci, boisk dla dzieci i młodzieży oraz miejsc rekreacyjnych od linii rozgraniczających ulicę, od okien pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi oraz od miejsc gromadzenia odpadów powinna wynosić co najmniej 10m.
7. Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości
W WZNN jest prowadzone postępowanie w
sprawie zbycia działki nr 117, obręb P-3 objętej niniejszym wnioskiem. Zaawansowany etap sprzedaży - aktualnie zlecona wycena nieruchomości - w tegorocznym planie sprzedaży.
8. Zarząd Dróg i Transportu
Z uwagi na fakt, że projekt zakłada budowę boiska do gry w piłkę, przedmiotowy teren należy wygrodzić od strony pasa drogowego ul. Stare Złotno oraz ul. Jagodnica. Dodatkowo informujemy, że ZDiT na chwilę obecną nie planuje zadań inwestycyjno-remontowych istniejącej infrastruktury drogowej w tym rejonie.
Ponadto należy uwzględnić wytyczenie przejścia dla pieszych z istniejącego ciągu pieszego (strona południowa) na tereny planowanej inwestycji. W tym celu należy zasięgnąć opinii Biura Inżyniera Miasta. Koszt przebudowy ciągu pieszego to ok. 450 zł/m2. Natomiast przewidywany koszt malowania grubowarstwowego (oznakowanie w kolorystyce białej, czerwonej i niebieskiej - bez kulek szklanych, retrorefleksyjnych na nawierzchniach bitumicznych) to 119,56 zł/m2.
9. Wydział Kształtowania Środowiska WKŚ
opiniuje zadanie negatywnie ze względu na sąsiedztwo budynków mieszkalnych oraz drogi asfaltowej.
10. Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa
Ze względu na bliskość zabudowy mieszkaniowej, proponowane rozwiązania mogą okazać się uciążliwe. Nadmieniam, że dopuszczalne poziomy hałasu dla zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej to: od źródeł hałasu innych niż drogowy 50dB w porze dnia. Przypominam, że w podobnej sytuacji w ostatnim czasie Sąd apelacyjny nakazał likwidację boiska przy ulicy Cyganka w Łodzi i zobowiązał władze miasta do ustawienia ekranów akustycznych wokół mieszczącego się obok placu zabaw. Mieszkaniec argumentował, że na placu zabaw, boisku i plenerowej siłowni jest zbyt głośno, co źle wpływa na jego rodzinę, w której znajdują się osoby z niepełnosprawnościami. W związku z powyższym, opiniuję negatywnie.
11. Wydział Sportu Wydział Sportu
opiniuje negatywnie zgłoszony projekt . Zastosowanie naturalnej murawy boiska wygeneruje duże koszty utrzymania na etapie eksploatacji.
Warunkiem utrzymania murawy naturalnej jest regularne nawadnianie, nawożenie i koszenie. Należałoby zatem wybudować cały system nawadniania, zatrudnić osobę do pielęgnacji boiska. Kosztorys nie przewiduje budowy systemu nawadniającego, bez którego boisko ulegnie szybkiej
degradacji. Wydatkowanie w ten sposób środków publicznych wydaje się niecelowe i niegospodarne. Kosztorys nie uwzględnia również innych niezbędnych pozycji tj. kosztów projektu ani budowy piłkochwytów. Ponadto ze względu na generowanie hałasu ( w bliskim sąsiedztwie budynki mieszkalne w zabudowie jednorodzinnej) należałoby uzyskać zgodę okolicznych mieszkańców.
12. Zarząd Inwestycji Miejskich
Zadanie nie koliduje z planowanymi oraz realizowanymi inwestycjami Zarządu Inwestycji Miejskich. Koszty podane we wniosku są niedoszacowane, w celu ustalenia konkretnej wartości realizacji zamówienia zalecane jest wystąpienie z zapytaniem o wycenę do firm zajmujących się realizacją przedmiotowych inwestycji. Z uwagi na dynamiczny wzrost cen na rynku nie jest możliwe dokładne oszacowanie wartości zamówienia np. na podstawie nieaktualnych kosztorysów. Koszty szacunkowe winny uwzględniać dokumentację projektową, tablicę z regulaminem oraz BO. Przedmiotowy wniosek należy uzgodnić w Wydziale Kształtowania Środowiska UMŁ.
13. Biuro Inżyniera Miasta
Nie podzielamy stanowiska Zarządu Dróg i Transportu - nie ma konieczności budowy przejścia dla pieszych. Piesi mogą przekraczać jezdnię na obecnych zasadach opisanych w ustawie Prawo o ruchu drogowym.
SZACUNKOWE KOSZTY
ELEMENTY SKŁADOWE PROJEKTU |
KOSZTY SZACUNKOWE BRUTTO |
1.budowa boiska z nawodnieniem , murawa trawiasta (bez drenażu) |
450 000.00 zł |
2.koszt paneli akustycznych z montażem |
457 200.00 zł |
3. bramki stacjonarne do piłki nożnej szt. 2 z montażem |
12 500.00 zł |
4. dokumentacja projektowo kosztorysowa z inwentaryzacją zieleni |
50 000.00 zł |
5. ławki |
6 000.00 zł |
6. kosz (do segregacji) na odpady |
5 000.00 z |
7. tablica z regulaminem |
3 000.00 zł |
8. tablica BO |
3 000.00 zł |
9. piłkochwyty po stronie bramek (6x24 m) szt. 2 |
25 000.00 zł |
ŁĄCZNIE: |
1 011 700.00 zł |
TECHNICZNA MOŻLIWOŚĆ I CELOWOŚĆ REALIZACJI PROJEKTU
Opinia o technicznej wykonalności i celowości realizacji złożonego projektu w tym w kontekście ustawowych wymogów w zakresie gospodarności. | |
Uwzględniając oczekiwania mieszkańców realizacja projektu jest uzasadniona. Istniej techniczna możliwość wybudowania boiska do piłki nożnej we wskazanej lokalizacji. Realizacja projektu wymaga jednak zastosowania rozwiązań technicznych określonych w opinii Wydziału Sportu. | |
OPINIA KOMÓRKI MERYTORYCZNEJ WRAZ Z UZASADNIENIEM
(w tym opis ewentualnych okoliczności uniemożliwiających realizację złożonego projektu
oraz inne uwagi istotne dla możliwości realizacji złożonego projektu
OPINIA DLA ZŁOŻONEGO PROJEKTU:
NEGATYWNA
UZASADNIENIE OPINII :
OCENA NEGATYWNA jest wynikiem krytycznych i negatywnych opinii komórek organizacyjnych UM oraz Miejskich jednostek Organizacyjnych. W ocenie Biura Architekta Miasta przedmiotowa działka powinna być przeznaczona do zbycia. Miejska Pracownia Urbanistyczna podkreśla, że Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości wystąpił o wydanie opinii w zakresie
możliwości sprzedaży powyższej działki. W udzielonej informacji WZiNN informuje, że jest prowadzone postępowanie w sprawie zbycia działki nr 117, obręb P-3 objętej niniejszym wnioskiem. Zaawansowany etap sprzedaży - aktualnie zlecona wycena nieruchomości - w tegorocznym planie sprzedaży. Wydział Kształtowania Środowiska oraz Wydział Ochrony
Środowiska i Rolnictwa opiniują zadanie negatywnie ze względu na sąsiedztwo budynków mieszkalnych i drogi asfaltowej oraz możliwości wystąpienia negatywnych oddziaływań na zdrowie mieszkańców w tym osób z niepełnosprawnościami.
WOŚR podaje przykład orzeczenia Sądu Apelacyjnego "w sprawie boiska przy ul. Cyganka". Wydział Sportu również opiniuje zadanie negatywnie, argumentując w następujący sposób: "...Zastosowanie naturalnej murawy boiska wygeneruje duże koszty utrzymania na etapie eksploatacji. Warunkiem utrzymania murawy naturalnej jest regularne nawadnianie, nawożenie
i koszenie. Należałoby zatem wybudować cały system nawadniania, zatrudnić osobę do pielęgnacji boiska. Kosztorys nie przewiduje budowy systemu nawadniającego, bez którego boisko ulegnie szybkiej degradacji. Wydatkowanie w ten sposób środków publicznych wydaje się niecelowe i niegospodarne. Kosztorys nie uwzględnia również innych niezbędnych pozycji tj. kosztów projektu ani budowy piłkochwytów. Ponadto ze względu na generowanie hałasu ( w bliskim sąsiedztwie budynki mieszkalne w zabudowie jednorodzinnej) należałoby uzyskać zgodę okolicznych mieszkańców".
Imię i nazwisko osoby sporządzającej kartę analizy:
Wydział Gospodarki Komunalnej
Piotr Bardziński e-mail:
Wydział Gospodarki Komunalnej : |
Ewa Jasińska e-mail: Data akceptacji w aplikacji ŁBO: 2023-07-19 |
komórka organizacyjna UMŁ /miejska jednostka organizacyjna |
kierownik komórki organizacyjnej UMŁ /miejskiej jednostki organizacyjnej |