PROJEKT: Piłka dla Starego Złotna, Ocena Merytoryczna UMŁ

LBO 2023

 

ŁÓDZKI BUDŻET OBYWATELSKI 2023/2024

KARTA ANALIZY MERYTORYCZNEJ P157ZL

 

Numer identyfikacyjny projektu

tzw. ID (wypełnia Biuro Aktywności Miejskiej Urzędu Miasta Łodzi)

DSR-BAM-VI.3027.19.862.2023

Nazwa komórki merytorycznej

Wydział Gospodarki Komunalnej

 

PROJEKT: Piłka dla Starego Złotna

 RODZAJ ZADANIA: OSIEDLOWE - Polesie - Złotno ( 539 000 zł )

ANALIZA MERYTORYCZNA

 ZAKRES:

Kryteria


 

Ocena


 

Złożony projekt należy do zakresu zadań własnych gminy albo powiatu


 

TAK

Złożony projekt jest zgodny z planami, strategiami, politykami i programami przyjętymi przez miasto Łódź oraz zgodny z prawem, w tym lokalnym, a w szczególności z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego

(jeśli mają odniesienie do lokalizacji złożonego projektu, zgodnie z §2 ust. 2 pkt 5 załącznika do uchwały Nr LXXIII/2173/23 RADY MIEJSKIEJ W ŁODZI z dnia 15 marca 2023 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać projekt Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z dnia 5 kwietnia 2023 r. poz. 2848)


TAK

Projekt złożony w ŁBO 2023/2024 jest zgodny z zapisami uchwały Rady Miejskiej w Łodzi §2 ust. 2 pkt 1-7, 9-11, 13-14 załącznika do uchwały Nr LXXIII/2173/23 RADY MIEJSKIEJ W ŁODZI z dnia 15 marca 2023 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać projekt Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego

(Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z dnia 5 kwietnia 2023 r. poz. 2848) Jeżeli nie, proszę wskazać zapisy, których projekt nie spełnia.


TAK

Koszty utrzymania

Czy wykonany projekt będzie generował w ciągu dwóch lat od ewentualnej realizacji (np. utrzymanie, bieżące naprawy, itp.) koszty wyższe niż 30% wartości projektu? Jeśli tak, proszę wpisać wysokość przewidywanych kosztów eksploatacji

(zgodnie z §2 ust. 2 pkt 14 załącznika do uchwały Nr LXXIII/2173/23 RADY MIEJSKIEJ W ŁODZI z dnia 15 marca 2023 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać projekt Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego (Dz. Urz. Woj.Łódzkiego z dnia 5 kwietnia 2023 r. poz. 2848))


NIE

Kryterium ogólnodostępności

Czy wykonany projekt spełnia kryterium ogólnodostępności

(zgodnie z §2 ust. 2 pkt 2 załącznika do uchwały Nr LXXIII/2173/23 RADY MIEJSKIEJ W ŁODZI z dnia 15 marca 2023 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać projekt Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z dnia 5 kwietnia 2023 r. poz. 2848))


TAK

Uwagi:


 

Projekt możliwy do realizacji w trakcie jednego roku budżetowego

§2 ust. 2 pkt 9 załącznika do uchwały Nr LXXIII/2173/23 RADY MIEJSKIEJ W ŁODZI z dnia 15 marca 2023 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien

spełniać projekt Łódzkiego Budżetu Obywatelskiego (Dz. Urz. Woj. Łódzkiego z dnia 5 kwietnia 2023 r. poz. 2848)

TAK

 

OBOWIĄZKOWA WERYFIKACJA DZIAŁEK : nr ewid. 117 obręb P-3

 

OPINIE I UZGODNIENIA

Opinie i uzgodnienia z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Łodzi/miejskimi jednostkami organizacyjnymi np. z :

Biurem Inżyniera Miasta,        Biurem Strategii Miasta,       Biurem Architekta Miasta,       Biurem ds. Rewitalizacji,      Miejską Pracownią Urbanistyczną,

Wydziałem Zbywania i Nabywania Nieruchomości,       Wydziałem Dysponowania Mieniem

lub innymi instytucjami (np. z Policją) dotyczące możliwości realizowania projektu, dotyczy sytuacji, w których realizacja projektu może kolidować z innymi zadaniami lub inwestycjami miejskimi dotyczącymi tego terenu lub budynku`

 

Opinie i uzgodnienia

Opinie komórek organizacyjnych oraz jednostek miejskich:

 

1. Biuro Architekta Miasta

dot. wniosku nr P157ZL - w ocenie Biura Architekta Miasta przedmiotowa działka powinna być przeznaczona do zbycia.

2. Biuro Strategii

Miasta Co do zasady projekt jest zbieżny ze Strategią Rozwoju Miasta Łodzi 2030+, jednak ze względu na bliskość domów oraz hałas jaki będą generować działania na boisku, należałoby rozszerzyć kosztorys o koszt zamontowania ekranów dźwiękochłonnych. Zakończono udzielanie odpowiedzi

3. Miejska Pracownia Urbanistyczna

W odpowiedzi na wniosek nr P157ZL obejmujący projekt pod nazwą „Piłka dla Starego Złotna" na terenie działki nr : 117 w obrębie P-3 Miejska Pracownia Urbanistyczna informuje, że teren wskazany w złożonym wniosku nie jest objęty ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i nie została objęta uchwałą Rady Miejskiej w sprawie przystąpienia do sporządzenia takiego planu. W obowiązującym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Łodzi powyższe działki wskazane są na terenach oznaczonych symbolem „M4”. Symbol „M4” oznacza tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej na dużych działkach. Jako dopuszczalne zagospodarowanie Studium ustala:

tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, usługowej. Biorąc pod uwagę zapis Studium Łodzi należy uznać, że projektowane zagospodarowanie stanowić będzie teren rekreacyjny towarzyszący istniejącej zabudowie mieszkaniowej. Określone powyżej przedsięwzięcie wpisuje się w przestrzeń publiczną osiedla mieszkaniowego, którego funkcja jest zgodna z ustaleniami Studium Łodzi. Jednocześnie zwracamy uwagę, iż Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości w dniu 19.10.2022 r. wystąpił do MPU o wydanie opinii o możliwości sprzedaży powyższej działki (sygnatura pisma: DM-ZNN-VI.6840.153.2022.DK).

Sugerujemy zatem uzyskanie opinii WZiNN w aspekcie ewentualnego procedowania zbycia omawianej nieruchomości. Sprawę prowadzi: Julia Rol-Reszka – Zespół Wspomagania Projektowania, tel, 42 628 75 15, e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

4. Wydział Dysponowania Mieniem

Działka nr 117 w obrębie P-3 stanowi własność Gminy Miasta Łodzi, władającym jest Wydział Gospodarki Komunalnej, dla ww. działki prowadzona jest księga wieczysta nr LD1M/00023221/6. Oddział ds. Użyczeń i Targowisk nie posiada umów obejmujących wskazaną we wniosku działkę. brak zawartych umów dzierżawy oraz wystawianych bezumownych obciążeń za korzystanie z przedmiotowej działki W odniesieniu do nieruchomości położonej w Łodzi, oznaczonej jako działka nr 117, w obrębie P-3 (ul. Stare Złotno, róg z ul. Jagodnica), w Oddziale ds. Ochrony Praw Własności do Nieruchomości nie toczą się postępowania o charakterze restytucyjnym. W Oddziale Inwentaryzacji brak jest informacji o prowadzonych postępowaniach mogących skutkować utratą przez Gminę lub Skarb Państwa tytułu własności do nieruchomości dz. 117 obręb P-3 Brak postępowań w zakresie służebności, trwałego zarządu i użytkowania. W stosunku do działki nr 117 P-3 w Oddziale Wywłaszczeń i Zwrotów Nieruchomości nie są prowadzone postępowania wywłaszczeniowe i zwrotowe.

5. Wydział Prawny

uprzejmie informuję, że w repertorium spraw sądowych Wydziału Prawnego, nie ma zarejestrowanych, będących w toku, postępowań sądowych cywilnych,

prowadzonych przed sądami powszechnymi wobec nieruchomości położonych w Łodzi oznaczonych jako dz. nr 117 obr. ( P-3, ul. Stare Złotno bnr );

6. Wydział Urbanistyki i Architektury

Na przedmiotowym terenie nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie z art. 29 ust. 1 pkt. 20 ustawy Prawo budowlane, budowa boiska wymaga zgłoszenia organowi administracji architektoniczno – budowlanej.

Zgodnie z przepisami §40 ust. 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1679), odległość placów zabaw dla dzieci, boisk dla dzieci i młodzieży oraz miejsc rekreacyjnych od linii rozgraniczających ulicę, od okien pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi oraz od miejsc gromadzenia odpadów powinna wynosić co najmniej 10m.

7. Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości

W WZNN jest prowadzone postępowanie w

sprawie zbycia działki nr 117, obręb P-3 objętej niniejszym wnioskiem. Zaawansowany etap sprzedaży - aktualnie zlecona wycena nieruchomości - w tegorocznym planie sprzedaży.

8. Zarząd Dróg i Transportu

Z uwagi na fakt, że projekt zakłada budowę boiska do gry w piłkę, przedmiotowy teren należy wygrodzić od strony pasa drogowego ul. Stare Złotno oraz ul. Jagodnica. Dodatkowo informujemy, że ZDiT na chwilę obecną nie planuje zadań inwestycyjno-remontowych istniejącej infrastruktury drogowej w tym rejonie.

Ponadto należy uwzględnić wytyczenie przejścia dla pieszych z istniejącego ciągu pieszego (strona południowa) na tereny planowanej inwestycji. W tym celu należy zasięgnąć opinii Biura Inżyniera Miasta. Koszt przebudowy ciągu pieszego to ok. 450 zł/m2. Natomiast przewidywany koszt malowania grubowarstwowego (oznakowanie w kolorystyce białej, czerwonej i niebieskiej - bez kulek szklanych, retrorefleksyjnych na nawierzchniach bitumicznych) to 119,56 zł/m2.

9. Wydział Kształtowania Środowiska WKŚ

opiniuje zadanie negatywnie ze względu na sąsiedztwo budynków mieszkalnych oraz drogi asfaltowej.

10. Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa

Ze względu na bliskość zabudowy mieszkaniowej, proponowane rozwiązania mogą okazać się uciążliwe. Nadmieniam, że dopuszczalne poziomy hałasu dla zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej to: od źródeł hałasu innych niż drogowy 50dB w porze dnia. Przypominam, że w podobnej sytuacji w ostatnim czasie Sąd apelacyjny nakazał likwidację boiska przy ulicy Cyganka w Łodzi i zobowiązał władze miasta do ustawienia ekranów akustycznych wokół mieszczącego się obok placu zabaw. Mieszkaniec argumentował, że na placu zabaw, boisku i plenerowej siłowni jest zbyt głośno, co źle wpływa na jego rodzinę, w której znajdują się osoby z niepełnosprawnościami. W związku z powyższym, opiniuję negatywnie.

11. Wydział Sportu Wydział Sportu

opiniuje negatywnie zgłoszony projekt . Zastosowanie naturalnej murawy boiska wygeneruje duże koszty utrzymania na etapie eksploatacji.

Warunkiem utrzymania murawy naturalnej jest regularne nawadnianie, nawożenie i koszenie. Należałoby zatem wybudować cały system nawadniania, zatrudnić osobę do pielęgnacji boiska. Kosztorys nie przewiduje budowy systemu nawadniającego, bez którego boisko ulegnie szybkiej

degradacji. Wydatkowanie w ten sposób środków publicznych wydaje się niecelowe i niegospodarne. Kosztorys nie uwzględnia również innych niezbędnych pozycji tj. kosztów projektu ani budowy piłkochwytów. Ponadto ze względu na generowanie hałasu ( w bliskim sąsiedztwie budynki mieszkalne w zabudowie jednorodzinnej) należałoby uzyskać zgodę okolicznych mieszkańców.

12. Zarząd Inwestycji Miejskich

Zadanie nie koliduje z planowanymi oraz realizowanymi inwestycjami Zarządu Inwestycji Miejskich. Koszty podane we wniosku są niedoszacowane, w celu ustalenia konkretnej wartości realizacji zamówienia zalecane jest wystąpienie z zapytaniem o wycenę do firm zajmujących się realizacją przedmiotowych inwestycji. Z uwagi na dynamiczny wzrost cen na rynku nie jest możliwe dokładne oszacowanie wartości zamówienia np. na podstawie nieaktualnych kosztorysów. Koszty szacunkowe winny uwzględniać dokumentację projektową, tablicę z regulaminem oraz BO. Przedmiotowy wniosek należy uzgodnić w Wydziale Kształtowania Środowiska UMŁ.

13. Biuro Inżyniera Miasta

Nie podzielamy stanowiska Zarządu Dróg i Transportu - nie ma konieczności budowy przejścia dla pieszych. Piesi mogą przekraczać jezdnię na obecnych zasadach opisanych w ustawie Prawo o ruchu drogowym.

SZACUNKOWE KOSZTY

ELEMENTY SKŁADOWE PROJEKTU

KOSZTY SZACUNKOWE BRUTTO

1.budowa boiska z nawodnieniem , murawa trawiasta (bez drenażu)

450 000.00 zł

2.koszt paneli akustycznych z montażem

457 200.00 zł

3. bramki stacjonarne do piłki nożnej szt. 2 z montażem

12 500.00 zł

4. dokumentacja projektowo kosztorysowa z inwentaryzacją zieleni

50 000.00 zł

5. ławki

6 000.00 zł

6. kosz (do segregacji) na odpady

5 000.00 z

7. tablica z regulaminem

3 000.00 zł

8. tablica BO

3 000.00 zł

9. piłkochwyty po stronie bramek (6x24 m) szt. 2

25 000.00 zł

ŁĄCZNIE:

1 011 700.00 zł

 

 TECHNICZNA MOŻLIWOŚĆ I CELOWOŚĆ REALIZACJI PROJEKTU

Opinia o technicznej wykonalności i celowości realizacji złożonego projektu w tym w kontekście ustawowych wymogów w zakresie gospodarności.  
   
Uwzględniając oczekiwania mieszkańców realizacja projektu jest uzasadniona. Istniej techniczna możliwość wybudowania boiska do piłki nożnej we wskazanej lokalizacji. Realizacja projektu wymaga jednak zastosowania rozwiązań technicznych określonych w opinii Wydziału Sportu.  
   
   

 

OPINIA KOMÓRKI MERYTORYCZNEJ WRAZ Z UZASADNIENIEM

(w tym opis ewentualnych okoliczności uniemożliwiających realizację złożonego projektu

oraz inne uwagi istotne dla możliwości realizacji złożonego projektu

OPINIA DLA ZŁOŻONEGO PROJEKTU:

NEGATYWNA

UZASADNIENIE OPINII :

OCENA NEGATYWNA jest wynikiem krytycznych i negatywnych opinii komórek organizacyjnych UM oraz Miejskich jednostek Organizacyjnych. W ocenie Biura Architekta Miasta przedmiotowa działka powinna być przeznaczona do zbycia. Miejska Pracownia Urbanistyczna podkreśla, że Wydział Zbywania i Nabywania Nieruchomości wystąpił o wydanie opinii w zakresie

możliwości sprzedaży powyższej działki. W udzielonej informacji WZiNN informuje, że jest prowadzone postępowanie w sprawie zbycia działki nr 117, obręb P-3 objętej niniejszym wnioskiem. Zaawansowany etap sprzedaży - aktualnie zlecona wycena nieruchomości - w tegorocznym planie sprzedaży. Wydział Kształtowania Środowiska oraz Wydział Ochrony

Środowiska i Rolnictwa opiniują zadanie negatywnie ze względu na sąsiedztwo budynków mieszkalnych i drogi asfaltowej oraz możliwości wystąpienia negatywnych oddziaływań na zdrowie mieszkańców w tym osób z niepełnosprawnościami.

WOŚR podaje przykład orzeczenia Sądu Apelacyjnego "w sprawie boiska przy ul. Cyganka". Wydział Sportu również opiniuje zadanie negatywnie, argumentując w następujący sposób: "...Zastosowanie naturalnej murawy boiska wygeneruje duże koszty utrzymania na etapie eksploatacji. Warunkiem utrzymania murawy naturalnej jest regularne nawadnianie, nawożenie

i koszenie. Należałoby zatem wybudować cały system nawadniania, zatrudnić osobę do pielęgnacji boiska. Kosztorys nie przewiduje budowy systemu nawadniającego, bez którego boisko ulegnie szybkiej degradacji. Wydatkowanie w ten sposób środków publicznych wydaje się niecelowe i niegospodarne. Kosztorys nie uwzględnia również innych niezbędnych pozycji tj. kosztów projektu ani budowy piłkochwytów. Ponadto ze względu na generowanie hałasu ( w bliskim sąsiedztwie budynki mieszkalne w zabudowie jednorodzinnej) należałoby uzyskać zgodę okolicznych mieszkańców".

 

Imię i nazwisko osoby sporządzającej kartę analizy:

Wydział Gospodarki Komunalnej

Piotr Bardziński  e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Wydział Gospodarki Komunalnej :

Ewa Jasińska

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Data akceptacji w aplikacji ŁBO: 2023-07-19

komórka organizacyjna UMŁ

/miejska jednostka organizacyjna

kierownik komórki organizacyjnej UMŁ

/miejskiej jednostki organizacyjnej

 

 

image: freepik

Planowane remonty ulic na Osiedlu Złotno

Szał remontów ruszył, rozpoczynając cały cykl od remontu ul Krakowskiej, który rozpoczął się 5 marca tego roku. Z dobrych wieści - połączono już odcinek S14 przebiegający na skraju Osiedla Złotno i łączący S14 z węzłem Emilia.

image: freepik

Strona Osiedle Złotno wystartowała.

Obecnie hasło - STRONA W BUDOWIE jest chyba najbardziej adekwatne.