Szał remontów ruszył, rozpoczynając cały cykl od remontu ul Krakowskiej, który rozpoczął się 5 marca tego roku. Z dobrych wieści - połączono już odcinek S14 przebiegający na skraju Osiedla Złotno i łączący S14 z węzłem Emilia.
Warto więc planując podróż na północ, do Warszawy czy do Poznania skorzystać z tej trasy. Przetestowałem to już i o ile w drodze na Warszawę jadąc przez Zgierz i Stryków do skrzyżowania drogi na północ-południe z trasą Poznań-Warszawa dotarłem praktycznie w godzinę ze Złotna, o tyle na powrocie, jadąc nową trasą S14 z węzła w Emilii, na Złotno dotarłem w około 35 minut. Jest to co prawda więcej kilometrów, ale można płynnie i chyba sumarycznie bardziej oszczędnie przejechać. Szczególnie że obecnie zniesione są opłaty za krótki odcinek przejazdu pomiędzy zjazdem na Zgierz w Strykowie, a zjazdem w Emilii.
Widoczny powyżej rozkład jazdy autobusów pomoże nam w zorientowaniu się jak przebiegać będą teraz przez kilka miesięcy trasy komunikacji miejskiej, a to dopiero początek remontów i utrudnień. Planowane są remonty kilku ulic w obrębie naszego Osiedla, oraz w jego bezpośredniej bliskości. Planowane jest też połączenie przedłużenia ulicy Wojska Polskiego do ulicy Traktorowej. W ustaleniach jest też stworzenie łącznika do zjazdu S14 w Aleksandrowie z ulicą Szczecińską, która w dużym stopniu też będzie remontowana, w tym powstaną na niej 3 ronda, dwa turbo ronda i jedno zwykłe na skrzyżowaniu Rąbieńskiej i Szczecińskiej. To chyba dobry pomysł który usprawni komunikację na ul Szczecińskiej. Pozostałe dwa ronda mają być na wysokości ul. Zadraż oraz Rojnej. Z tego Ronda przy ulicy Zadraż prawdopodobnie będzie dojazd do węzła S14 - Aleksandrów.
Na terenie Osiedla Złotno czeka nas jeszcze remont ulicy Rąbieńskiej i ul Wykowej, oraz w końcu połączenie ulicy Rąbieńskiej z ul. Kaczeńcową. Wcześniejsze plany zawierały koncepcję połączenia ul. Kaczeńcowej z Konstantynowską, było by to bardzo duże usprawnienie komunikacji, ale na chwilę obecną nie jest to w planach rozbudowy infrastruktury drogowej tego terenu.
Wygląda to bardzo imponująco, ale też budzi trochę wątpliwości, ze względu na dziwne planowanie tych prac i kumulowanie różnych remontów i przebudów w wielu miejscach równolegle, co powoduje ogromne utrudnienia w komunikacji. Złotno na chwilę obecną jest mocno zakorkowane momentami objazdem ulicy Krakowskiej, ale to i tak nic w porównaniu z przebudowami i remontami w centrum i ulicy Wojska Polskiego od strony Strykowskiej i w okolicach Wydziału Komunikacji. Przejechanie obecnie na ulicę Wojska Polskiego na odcinku za Strykowską zajmuje sporo czasu i długie postoje w korkach. To samo w centrum miasta, remont Północnej trwa już bardzo długo i generuje kolejne utrudnienia na osi wschód-zachód. Miejmy nadzieję że dane nam będzie skorzystać z tych udogodnień. Pytanie czy wybrano optymalne założenia projektowe pozostanie otwarte jeszcze długo, i na weryfikację tych rozwiązań w praktyce jeszcze trochę poczekamy.