Męscy projektanci i ich przerośnięte ego dyktowali, co kobiety noszą przez większą część minionego stulecia.
Ale to kobieca strona rodziny Fendi była na czele całej 98-letniej historii ich włoskiego luksusowego domu, a brytyjski projektant Kim Jones jest na tyle sprytny, by zdać sobie sprawę, że Fendi nie jest o nim.
„Fendi to wielopokoleniowy dom prowadzony przez kobiety i to właśnie w nim kocham” — powiedział Jones za kulisami przed pokazem na wybiegu, który otworzył tydzień mody w Mediolanie w środę.
Silvia Venturini Fendi, której dziadkowie Adele i Eduardo założyli dom, teraz projektuje męską odzież i akcesoria; jej córka Delfina zajmuje się biżuterią. „Więc w przypadku Silvii, matki Silvii, Delfiny i córki Delfiny, która ma prawie 16 lat, mam punkt widzenia wielu kobiet”.
Kobiety Fendi to plemię „wyrafinowanych pracujących matek, które również lubią się dobrze bawić”, powiedział Jones. „Są naprawdę zabawną rodziną. To kobiety, które lubią robić różne rzeczy. Kobiety, które zawsze się rozwijają, które są zainteresowane nowościami”.